1. Rules regarding the forum and the chatbox can be found here!. Our most recent update: here!.
  2. Want more banners on your profile? You can achieve the Arena Runner Up and Monthly Arena Champ banner now in the Monthly Arena Contest! If you want to participate, click on the link here
  3. Be part of the campaign rinny launched, now hosted by Memel0rd, and earn a new banner on the forum, The Supporter Campaign! - Check out the thread for more details Here
  4. Interested or play the JP version of ffbe? Join the discussions in our JP section here!.
  5. We now have our own Discord Server up and running! For more information, go to the thread here!.

3*er und 4*er Trials - Nützliche Einheiten

Discussion in 'Hilfestellung/Guides' started by Maxim, Mar 7, 2019.

1. KingSlayer

KingSlayer NOOB³ VIP

Global ID:
    875279165
    Leads:
    7Ligthning, 7Luneth TT
    Rank:
    Tank
    Vielleicht taugen diese Pharao Abels oder Soleil noch irgendwie.

Edit: Garnich

Last edited: Mar 7, 2019
    TheKillingJoke likes this.
  2. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    So, ich hab mal einiges in die Übersicht gepackt.
    Nicht alles, z.B. Yokanas Liste war doch etwas zu umfangreich um die Perlen unter den 3*ern und 4*ern zu picken, aber wenn ihr beim Drübersehen merkt das was fehlt das eigentlich rein sollte dann beteiligt euch und schreibt bitte auch ein, zwei Dinge warum ausgerechnet diese Unit so toll ist. Aber ich denke mal da haben wir erst einmal für jede Rolle ein paar der besseren bis besten Alternativen gelistet.
    Zukünftige Units hab ich auch rausgelassen, geht j darum jetzt schon zu sammeln und sich vorzubereiten nicht darum was später noch tolles kommt. Das kann man einfügen wenn es global veröffentlicht wurde.

Später werd ich da noch was mehr Struktur reinbringen, erst einmal ist mir wichtiger alles zu sammeln. Später pack ich es übersichtlicher in Aufzählungen und so.
    Später heißt diesmal nicht heute noch, eher die Tage.

Ich überlege bei den Tanks z.B auch Snow wieder rauszunehmen. Aber das der von sich aus kontern kann spricht eigentlich dafür ihn drinnen zu lassen, auch wenn man ihn erst gut ausrüsten muss.

3. TheKillingJoke

TheKillingJoke Doomicorn VIP

Global ID:
    833 586 843
    Leads:
    Total Chads
    Rank:
    1
    Ilias - Unterschätzter supporter und klasse sidehealer, solange die Tränke reichen.
    Camille - Quick hit chainer, 2 elemente buffer, sidebuffer
    Cor - Nach Erweckung ein netter dh mit-sich-selbst-chainer und sidebreaker
    Chloe - Mag DD Killer buffs und elementarbuffs, counter based W-Cast
    Cedona - Krass nervige Konter-DD mit tollem selfbuff kit, mit-sich-selbst-chainer
    Shadow - 100% evade-Provoke tank

Maxim likes this.
  4. Carnefix

Carnefix Moderator Staff Member Moderator VIP Supporter German Moderator Arena Runner Up S2 Arena Runner-Up S1

Global ID:
    416 022 660
    Leads:
    Zeno, Esther, Circe, Cid
    4*
    • Barret: ST/AoE Chainer mit einer 2. Kopie
    • Seven: ST 3 Turn -70% Fire/Ice/Thunder Imperil
    • Meliadoul: Breaker, ST Reraise!
    • Rosa: Heiler, gute MP Heilung mit LB
    • Victoria: Magie Finisher mit Firaja Stack
    • VoW: Magie chainer mit Wasserelement, AoE breaks, Defensive Buffs + general Mitigation + Elementare Resistenzen
    • Ozetta: Tank mit 50% passive Provoke
    • Summertime Luka: Food chainer (perfekt mit Leviathan skill)
    3*
    • Libertus: 100% Provoke Skill (1 Zug), Cover Skills, General Mitigation (AoE, 3 Züge), Entrust
    • Latale (https://old.reddit.com/r/FFBraveExvius/wiki/units/1526) Magie Cover Tank
    • Charlotte: Tank, sehr gute MP recovery
    • Sommer Lid: 50% chance of AoE Wasserimbue
    • Rydia: Summoner, LB um Esperleiste zu füllen
    Sehr viele weitere Chainer: https://exvius.gamepedia.com/Chaining

syren555, TheKillingJoke and Maxim like this.
  5. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    Super! das kann ich sogar so übernehmen. das spart mir Arbeit. Danke sehr!
    Das füge ich morgen alles noch zu und der generelle Link zu allen Chainern ist auch gut, den platziere ich dann im ersten Beitrag.

6. Carnefix

Carnefix Moderator Staff Member Moderator VIP Supporter German Moderator Arena Runner Up S2 Arena Runner-Up S1

Global ID:
    416 022 660
    Leads:
    Zeno, Esther, Circe, Cid
    Habe eine vergessen:

4* VLC Fina/ WW Fina:
    • Heiler für HP/MP mit Erweckungen (Recover HP (50%) and MP (25%) to all allies, except caster)
    • ST Entrust + Re-Raise mit Entrust+2

Maxim likes this.
  7. Kamui

Kamui "Hall of Fame" Member Supporter

Global ID:
    605,495,247
    Leads:
    Trial | Event | Event | Trial | Trial
    Rank:
    >200
    Da ich mich mit den 3* BlueCrystal bisher kaum auseinandergesetzt habe, habe ich mal etwas recherchiert und möchte das auch teilen. Einheiten mit T5 Cryst Erweckungen habe ich entweder weggelassen oder ich habe es markiert, wenn sie auch ohne gut sind. Es sind hauptsächlich 3-6* da diese bessere Werte haben, den Rest kann man mit der Ausrüstung regeln).

Von meiner persönlichen Liste wurden schon erwähnt:
    • Libertus
    • Charlotte
    • Rydia
    • Camille
    • Latale (zukünftig)
    • Roselia
    • Cerius
    • Timothy
    • Mim
    • Firion (mit Pod 153/Summer Whip auch guter Chainer)
    • Yuri
    • Shantotto
    • Pharao Abel (nur für Lichtresistenz, sonst kann er nichts)
    • Celes (nur für Sealing Blade)

weglassen würde ich: Wellenreiter Skaha (zu schwach)

Generell:
    • Unei (3-5* Wind/Eis Tornado Chainer, Eis Tornado Chain mit Frozen Hurricane, allerdings recht schwach)
    • Cupid Luna (3-5* Chainer, hoher Atk/Mag passive) [Chainsaw Chainer]
    • Annika Svennson (3-5* Chainer) [Chainsaw Chainer]
    • Kupipi (3-6* Healer & Supporter)
    • Charie (3-6* Buffer)
    • Gilbert (3-6* Buffer)
    • Sara (3-5* AOE Evade)
    • Iris (3-6* Healer & Support)
    Pod 153 (ohne DH/TDH):
    • Zidane (3-6*, 135 Atk + 50% Dagger + 30% Dagger/Throw) [+Free Energy Chain]
    • Ulrica (3-6* Counterer, 155 Atk + 10% + 75%/100% Axe + 50% Hammer)
    Alterna Finisher:
    • Heltich (3-6*, 145 Mag + 20% + 30%/60% Rod) [DC]
    • Vivi (3-6*, 154 Mag + 50% Rod) [DC]
    • Terra (3-6*, 141 Mag + 50% Rod) [unlock DC]
    • Kefka (3-6*, 150 Mag + 60%) [kein DC]
    Edit: kleinen Dreher korrigiert, Sara hat natürlich den AOE Evade und Iris ist die Healer & Supporterin

Last edited: Mar 8, 2019
    Maxim and TheKillingJoke like this.
  8. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    Super, danke sehr!

Die ersten beiträge sind ergänzt, ich hab auch ein paar der Hilfestellungen als Tipps übernommen. Pod153 etwa, oder Alterna für magische DDs. Dazu knapp was zu Evade und Provoke, danke @All die was beigetragen haben bisher.

Optisch aufhübschen werde ich die Auflistung heute nicht mehr, erst die Tage. Ich schätze mal damit haben wir einen guten Schnitt der besseren bis sehr guten 3*er und 4*er erreicht. Mir fällt jedenfalls keiner mehr ein der unbedingt erwähnenswert wäre.

Winchester likes this.
  9. Kamui

Global ID:
    605,495,247
    Leads:
    Rank:
    >200
    Ich hatte einen Flüchtigkeitsfehler drin, der ist jetzt korrigiert aber du hattest ihn versehentlich übernommen (siehe Edit meines Posts).

Von den Einheiten abgesehen wäre auch noch Ausrüstung mit ergänzenden Fähigkeiten erwähnenswert:

Accessory
    • Pod 153 (AOE Chain, AOE 40% physical Dmg Mitigation, Heal over Turns) [limitierte 4* TMR: 9S]
    • Summer Whip (Free Energy Chain mit allen Elementen) [STMR: Seabreeze Dark Fina]
    • Rikku's Pouch (AOE 30% Fullbreak, AOE 200% LB Fillrate Buff, AOE Cure Ailments) [4* TMR: Rikku]
    • Ignis's Food Notes (AOE 100% Mag/Spr Buff + 100% LB Fillrate, AOE Heal + 100% Def Buff + Def Breaks entfernen, AOE 20 MP Recovery + 100 MP über 3 Runden) [5* TMR: Ignis]
    • Ring of the Lucii (Alterna, Death, Holy Counter, 25% physical Evade) [5* TMR: Noctis]
    Materia:
    • Cowered Courage (AOE 30% physical Dmg Mitigation) [limitierte 4* TMR: Barusa]
    • Bushido Freedom (AOE Dispel) [Trial Reward]
    • Frozen Hurricane (Ice Tornado Chain) [Trial Reward]
    • Cradle of Horns (AOE 100% Def/Spr Buff + 10% general Dmg Mitigation) [Trial Reward]
    • Calamity Border (AOE 80% Def/Spr Buff + 40% all Elements Buff) [Trial Reward]
    • World Destroyer (AOE 35% Fullbreak) [Trial Reward]
    • Crazy Day (ST 35% all Elements Imperil) [Trial Reward]
    Einige der Schwächeren davon können bei den 3* trotzdem noch nützlich sein.

Maxim and Winchester like this.
  10. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    Super! ::up::
    Da ich nicht alle Units selber nutze oder genutzt habe verlasse ich mich darauf was ihr schreibt. Danke für den Hinweis, ich korrigiere das.^^

Die Aufzählung der Items und Fertigkeiten ist auch super, übernehm ich so wie es ist. Schade das ich keinen weiteren Platzhalterbeitrag habe, das wär einen eigenen Beitrag wert für die Übersichtlichkeit. So bring ich es in den ersten Beitrag. Danke sehr.

Kamui likes this.
  11. Swafnir

Swafnir "Hall of Fame" Member Supporter

Global ID:
    814644870
    Leads:
    Demon Rain by default
    ich würde bei den limitierten Damage Dealern noch Cupid Artemios ergänzen. Der ist ein krass guter Finisher mit den richtigen Equip.

12. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    Hinzugefügt. Und da ich nicht schlafen konnte hab ich was Format in die ersten Beiträge gebracht.

Ein weiterer Vorteil es auch mehrere Beiträge zu splitten, neben der Übersichtlichkeit, ist das ich so auch mehr Likes abschöpfen kann. *g*

13. Carnefix

Global ID:
    416 022 660
    Leads:
    Zeno, Esther, Circe, Cid
    Hier noch die Rankings von Meme. Sollte noch ein paar nützliche Einheiten auflisten:
    F2P unit rankings (being worked on)
    (Beginners, near to no TMR's, no 5* base units, Cheap Enhancements only)

Physical Chainer Physical Finisher Magic Chainer Magic Finisher Healer Buffer Debuffer Tank
    1.Agrias** 1.Cupid Artemios*/** 1.Lexa 1.Garnet** 1.Tilith* 1.Yan* 1.Ling*/** 1./2.Mystea / Shylt
    2.Camille 2.Killian 2.William 2.Rubicante 2.Roselia** 2.Soleil** 2.9S* 1./2.Barusa*/**
    3.Aura 3.Firion** 3.Victoria** 3.Victoria** 3.Yan* 3.Rikku 3.Desch 3.Liquid Metal Slime*/**
    4.Pirate Jake* 4.Setzer 4.Shantotto 4.William 4.Luka** 4.Ryumynui 4.Warrior of Light 4.Warrior of Light**
    5.Zidane 5.Cor 5.Ashe 5.Veritas of the Waters 5.Aria 5.Crowe 5.Veritas of the Waters 5.Cagnazzo
    1.Enhanced Agrias - Agrias now is basically Orlandeau with full enhancements besides a small difference in base Attack. She has the same ATK passives, the same hits, frames, modifier and imperil as Orlandeau and can be seen as a reeeaaaally good budget version of him. Thus she beats all other 4* chainers easily, especially if you happen to have a Dual Wield Materia.

2.Camille - her newly obtained 6* really makes her a lot better. She now has a mediocre base ATK with 70% innate passives, a few new supportive niche options that might turn out to be pretty good, a LB with a double water/earth imperil that can even go up to 74% AND most importantly two new moves. Each has a 300% damage modifier with an innate 50% imperil to earth or water. The earth move perfectly chains with an e.Aileen dupe or Ex.Aileen, while the water move perfectly chains with the strongest current chainer: e.Tidus. This alone makes her a much stronger choice than any other on the list if you can get a decent setup, but that's still rather expensive.

3.Aura - 4* wind chainer with very high damage capabilities for a 4*. She has a perfect chainable 12 hit 360% modifier, a max 780% 10 hit LB with innate wind elemental and a 72% wind imperil and also can infuse the wind element onto her own attacks. Her chain modifier without DW can go up to a ~620% mod so a 1240% mod with DW! Quite some power.

4.Pirate Jake - A really strong chainer with a 6-Hit move with a 350% base mod and a 50% water imperil, 60% ATK passives, very high HP and really strong base HP + innate DW swords + guns. He is easily the best F2P chainer if you do not have the best equipment for Agrias, but once you collect two very easy to get TMRs, Agrias outshines him by a long shot.

5.Zidane - 3* base unit who just received his 6* version and enhancements. But the enhancements aren't really worth it. Zidane has two chain moves, one consistent one that deals decent damage and a random move, that either deals pitiful, mediocre or really high damage. He also has innate restricted Dual Wield and some decent breaks.

1.Enhanced Cupid Artemios - Even without any TDH gear, C.Artemios still shines without any issues. Even with his free bow from the event, which grants 10% ATK/HP/MP and a 1.5x damage variance, he can deal massive damage with his Flash Barrage +2 or even Lux Magna. If you are looking out for a very strong 4* finisher, here you will find everything you need. He is very powerful.

2.Killian - 4* base finisher with great potential. Not only capable of imbuing fire onto his attacks for 5 turns, but also getting access to QUAD casting his best finisher move for one turn afterwards: A 120% build up (max 420%) move that will deal devastating damage combined with his quad cast. Especially if you used his LB before, which imperils fire by 60% - 84%!

3.Enhanced Firion - Including his enhancements now, Firion becomes a very powerful finisher. With all the possible freebie gear to get, he can still reach very high ATK and his killers are just super strong. His very strong finisher also only costs 16 MP and he has innate 100%~150% killers against 8 types of enemies in the game. Once you proc on of these, Firion becomes very strong.

4.Setzer - 4* base unit with really strong finishing capabilties. The only reason he is inferior to Firion is, that his main damage is random. His Double Dice deals 111 - 77777 damage, making him really strong against high DEF bosses like Gilgamesh. This damage also is affected by DW, Killers, Elemental and Chaining, making him one of the biggest cheesers and thus very valuable for F2P's. He became really good again with the latest Malboro trial who has 20,000 DEF and SPR.

5.Cor - 80% ATK passives, decent ATK base stats, 80% innate DH. You just have to equip an Katana. As a finisher, you want to use his 8-Hit move first (you might be able to chain cap that as well) and then start spamming his Limit Burst. Because his Limit Burst is one of the best 4* finishers in the game with a 700% -> 940% mod from base to max with also 20% -> 44% fullbreak attached to it! Outside of that, he has an AoE 80% ATK/MAG buff , high survivability and 40% breaks.

1.Lexa - Lexa doesn't have a very exciting kit. However, her damage output is basically the exact same as Barbariccia's due to having similar equipment choices, both Tornado and Aeroja and only having one less base MAG, which basically means: her damage output is on Barbariccia level which makes her an fantastic 4* unit.

2.William - 4* base mage with the access to DC, Quake and Stonja. As a chainer, you will focus on using DC Quake, which has a high MP consumption but also a high damage output. The good thing about this is, that William imperils earth with quake by 50% and also brings some decent supportive buffs.

3.Victoria - 4* base mage who has a really powerful dark chain move with Overflow that becomes devastating over the time. Overflow can become a strong chain move, but doesn't have an innate dark imperil and it also takes a decent amount of time. Once you get there, it will hurt.

4.Shantotto - 3* base mage that can only go up to 5*. While this sounds bad, she has horrible HP/MP stats. But the power she offers is massive with a DC Tornado, that has a high modifier with high elemental chain count and innate wind imperil to be able to do really good AoE chains.
    Her only drawback is miserable defensive stats.

5.Ashe - 4* mage that has not the strongest chain, but she contributes a good MAG stat combined with good AoE healing on her chaining move, which makes her very valuable.

1.Enhanced Garnet - 4* base summoner that, through enhancements, has access to 70% summon damage! Combined with Leviathan or Bahamut, Garnet is able to unleash massive damage that is super easy to access because almost everybody will have Garnet. She is well known as the best way for no 5* units to do the damage job and she really does. She can also be used for decent side healing.

2.Rubicante - 4* base mage with high HP but only 30% MAG. He is a Firaja user and has innate Dual Cast, while also having 100% innate fire resistance. Unlike Victoria, he is way tankier and can make himself resistant to all elements for 1 turn while healing himself. This is important because using Guard would reset your stacks. Rubicante has lower MAG than Victoria, but he has the advantage with his Limit Burst. He has innate Hightide, a self 150% lb fillrate buff and his Limit Burst deals decent AoE damage, heals himself AND imperils for 50% -> 74% (depending on your LB lvl) Fire! With this high fire imperil he easily outdamages Victoria.

3.Enhanced Victoria - 4* base mage who can either chain really powerful with Overflow or as fire finisher with Firaja. Both are very dangerous moves and she also has a good MAG base stat with 70% innate magic passives. Very powerful mage.

4.William - 4* base mage with DC and Stonja. Can also imperil himself by using Quake and he has pretty high MAG with decent side buffs, making him a great magic finisher. You will focus on stacking DC Stonja, but unlike Victoria, he doesn't have innate MP refreshs.

5.Veritas of the Waters - 4* base mage / healer hybrid who has access to a setup Dual Cast and Waterja while having a decent MAG stat and good supportive aspects with healing aspects.

1.Tilith - 4* base limited healer that has insane healing capabilities. She does not differ very much from her P2P version since her abilities don't scale with anything besides her curaja + AoE esuna. All she really needs is HP and MP MAINLY. She is soooo much more valuable than many other units as F2P and is also a great investment for the future with 100% HP AoE Heal, 100% HP AoE Raise, 50 MP AoE Heal with 2500 HP heal except herself, etc.

2.Enhanced Roselia - Roselia finally gains her 6* form in which she now has innate triple cast white magic! Combined with her Curaga+2 and buffs, she can heal up to 8000~9000 HP per turn, which is a signifcant boost from Rem. Sadly, Roselia doesn't have innate raise, but can kill herself in order to fully heal / raise your entire party if needed.

3.Yan - Yan is a very interesting unit. She not only has very good supportive aspects, but she has fixed heals. 2000 HP fixed which can be dualcasted alongside an AoE 20 MP recover and an AoE 100% LB fillrate buff, already making her a versatile choice as a healer. Which complements her even more is that Yan has an AoE 100% HP Raise and an AoE 80% Reraise with her limit burst while also increasing elemental resistances!

4.Enhanced Luka - High HP, high AoE HP regens, strong AoE heal + cure all status ailments on the same move as well as innately great MP refreshs, which makes Luka a perfect alternative for beginners without Tilith.

5.Aria - Slightly worse because of the lack of a DC, but she has a fairly spammable LB that is an amazing heal, especially against water damage dealing enemies since it buffs your water resistance by A LOT. Basically try to spam her LB, but she also has an AoE Fullraise, which can help out a lot.

1.Yan - Yan, which I talked about in the healer section, is a very versatile unit while also a good healer. What makes her great as a buffer is her AoE 80% Reraise + 40~64% elemental resistance, AoE 30% damage mitigation and the AoE 100% LB fillrate. Combining this with the rest of her kit and solid stats, she is an allround 4* monster when it comes down to versatility and I definitely recommend her.

2.Enhanced Soleil - look at P2P reasonings

3.Rikku - AoE 40% all ele resistance coupled with AoE 30% damage mitigation with a 1 turn delay already is massive, but her Limit Burst is so good for all beginners as its not only spammable, but also grants AoE 50-74% DEF/SPR and an AoE Auto Revive, which makes almost everything cheesable.

4.Ryumynui - A 4* bard who can either buff all stats by 65% while singing or with one setup turn all stats by 80% while also boosting LB Fillrate. She is quite simple and the reason why she is below Rikku is due to her still low-ish buffs and AoE Reraise being very valuable the weaker your gear / units are.

5.Crowe - Crowe's main selling point is her "For Hearth and Home" which provides 30% damage mitigation to the whole party for 3 turns. Crowe's skill is on-demand, as opposed to Rikku's Hyper NullAll, which requires one turn to set up. Moreover, Crowe's LB has exactly the same effect as Hyper NullAll at its base level (maxed LB gives 64% all-element resistance instead of 40%). However, Crowe is still inferior to Rikku overall, since nothing Crowe can do is capable of matching the AoE reraise provided by Rikku's LB. Crowe's "For Hearth and Home" is exactly the same skill as 9S's Spread Shield, but, as a buffer, Crowe is better than 9S, mainly thanks to the added supportive aspects given by her LB and her "Lone Woman" skill, which can be helpful to increase your allies' LB fill rate, especially if you don't have access to Rikku's Pouch. Crowe's two AoE buff skills are pretty outdated for the current state of the meta (inferior to Embolden or Mentality) and also give either ATK/DEF or MAG/SPR buffs, rather than the more optimal ATK/MAG and DEF/SPR buffs. Her ability of increasing a single stat to a single ally for 100% can be ok for early-game content but is not reliable for harder battles and, in any case, is completely outclassed by Soleil's buffing capacities.

5.9S - 9S can only buff one thing - but it's one thing that matters quite a bit, and that's 30% AoE Damage Mitigation for three turns. The only other unit who can do this much is Rikku, who has to cast a 16 MP prep move followed by the 40(!) MP Hyper NulAll. Also, while units are not evaluated for this list based off of the TMR they offer, it's worth noting that if you own 9S, you have access to Pod 153, which can add yet another 40% Physical Damage Mitigation for three turns to the party (NOTE: "Physical Damage Mitigation" stacks additively with "Damage Mitigation"!).

First off: MAG / ATK Breaks are always better than DEF / SPR / Elemental breaks, because those just increase the damage you are dealing. But most bosses require to surive everything and deal rather small damage overtime, that's why ATK / MAG Breaks > the others.

1.Enhanced Ling - 4* base debuffer/breaker with 4 turn breaks, that are AoE, depending on the rotation increase either AoE 35% elemental resistance OR decrease for that amount. Ling can also be a decent MP battery for your team while increasing damage mitigation or entrust her LB to others while her own LB at max also imperils fire by 74%.

2.9S - 9S is a debuffing machine (literally). He can debuff all stats -50%, although they are split in a less than ideal way (ATK+DEF, and MAG+SPR). Very few debuffers can get higher than this. Warrior of Light may be able to do AoE with a more ideal split, but it's -5% less, which sounds a lot less impactful than it really is (Memel0rd describes the difference here: **INSERT LINK TO BREAK THREAD**). In addition to that, 9S offers ST -50% Element Resistance debuffs for all elements but Light and Dark (split into two moves - Fire/Lightning/Wind, Ice/Water/Earth) that allows you to easily fit non-Imperiling chainers and finishers (like A2) into your party.

3.Desch - Desch is a very interesting unit with four different break splits that are not only AoE, but also at 45% for three turns to open up a lot of possibilites. He also has a 50% thunder imperil, which is nice to see since thunder imperils are quite rare while he also has the ability to grant a unit thunder elemental to his physical attacks, which means, you can undergo a three turn rotation between a break of your choice, thunder infuse and then thunder imperil.

4.Warrior of Light - Same reasoning as in p2p rankings. Arms eraser and Armor eraser which are 45% breaks and aoe for 3 turns make him the best breaker on global currently.

5.Veritas of the Waters - 4* base unit that has a 45% AoE Fullbreak locked behind a setup move with good DPS options and good healing options.

1./2.Mystea - Our very first AoE Magic tank. She is not the absolute tankiest, but having that role covered with an AoE 50% Magic Cover is just amazing. Outside of that, she has a few supportive aspects that are more or less niche, but work out well enough if they are needed! Since Shylt has pretty much the exact same kit with slightly different stats and some other supportive aspects, I'll consider him the same.

1./2.Enhanced Barusa - A 4* tank with good base stats and great passives. 50% HP/DEF really isn't bad. His enhanced AoE cover has an average 60% mitigation and he can even buff one of your allies' type mitigation by 30%. Which means you can also run him as a provoker and grant your magic tank a 30% magic mitigation. Using the 30% physical mitigation on himself as an AoE tank is worse than guarding though. But his physical mitigation on himself isn't worth it over guarding.

3.Enhanced Liquid Metal Slime - A 4* to 5* tank that is super easy to equip. With innate 30% evasion, 50% all ele resistance and massive 999 base DEF + 80% phys/magic resistance he will be your provoke tank to go. The only real requirement is Carbon Bangle, which was a free accessory from the FF7 King Mog event. He can even match the tankyness of Wilhelm with all these, however he has absolutely no support in his innate kit. Why doesn't he appear higher on the list? WoL and Mystea are 1./2. because of their AoE cover capability.

4.Enhanced Warrior of Light - With his enhancements he now has access to a better AoE cover, higher stats and way better self buffs when dropping below 30% HP while also having a 3 turn provoke instead of a 2 turn, making him overall a very versatile tank and with his great equipment selection also able to use a few evasion gears to help him survive.

5.Cagnazzo - 4* base tank who has innate draw attacks, high defensive stats and focuses on provoke tanking. His main advantage over Snow is the way higher stats and the 60% self mitigation buff. He can innately reach 100% provoke with his abilities, but his provoke locks him for the next two turns while granting him more provoke, high damage mitigation and a good HP regen to make it easier to sustain him. Cagnazzo is brainless to use, but you can also use him as regular provoke tank with Golem and take advantage over his AoE 50% ATK debuff.

Maxim likes this.
  14. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    Super, danke sehr!

Das lass ich mal so stehen und übernehme es nicht. Das Ranking ändert sich ja regelmäßig und ist recht subjektiv bietet aber dennoch einen guten Überblick weswegen es schön ist es hier zu haben. :)

Gibt es da einen Link zu einem Thread wo er das regelmäßig aktualisiert? Den würde ich dann in den ersten Beitrag übernehmen.

15. Carnefix

Global ID:
    416 022 660
    Leads:
    Zeno, Esther, Circe, Cid
    Hier: https://brave-exvius.com/threads/memel0rds-unit-rankings.15685/

Maxim likes this.
  16. Maxim

Maxim Team Vollmond! VIP

Global ID:
    940,537,457
    Leads:
    Le Madame de Soiree
    Rank:
    205
    Mercy, das übernehme ich. ::blackmage::

17. Yokana

Yokana VIP VIP Supporter German Moderator

Leads:
    most useful or requested unit
    Die neuen Units sind auch gut, finde ich.
    • FourStarMelete ist ein Supporter mit verschiedenen Buffs (Stats, Elemente, Heilung), Dispel und kann MP wiederherstellen. Ihr LB kann DEF/SPR breaken.
    • FourStarNagflar ist ein phys. DD mit Support Skills wie: ST Mitigation (Mag. und phys.), ST Barrier. Er kann LB buffen, Ailments entfernen, Esperleiste füllen UND (was ich am wichtigsten finde) er hat einen Chaining Skill in der Piledriver Familie (Erdelement). UND er ist ein Zwerg!
    • ThreeStarFalma ist ähnlich Nagflar ein DD mit Support Skills. Sie kann MAG/SPR buffen, hat Eis und Wind DMG Skills (die sich bestimmt chainen lassen), Wind und Light Imperil und bufft die LB Fillrate.

TheKillingJoke likes this.
  18. Kamui

Global ID:
    605,495,247
    Leads:
    Rank:
    >200
    Da muss ich widersprechen, man kann deutlich bessere Ergebnisse erzielen, wenn man bereits genannte Einheiten mit einem der ebenfalls bereits genannten Support Items ausrüstet.
    Gerade bei 3* und 4* Einheit kann man wählerisch sein, da man sehr einfach an sie kommen kann (abgesehen von limitierten Einheiten, die hat man oder nicht). Speziell für die LB Fillrate hat man mit Rikku's Beutel ein einfach zugängliches und sehr gutes Accessoire. Auch Minfilia/Chloe sind (evtl. mit Ignis' Food Notes, sofern vorhanden) gute Status- & Elementar-Buffer.
    Bei 3* würde ich mich bis auf wenige Ausnahmen auch eher an die mit 6* Stufe wenden und sie wenn nötig mit Support Items zuschmeißen, dadurch haben sie trotzdem noch bessere Stats als die mit max 5*.

Maxim likes this.
  19. Yokana

Yokana VIP VIP Supporter German Moderator

Leads:
    most useful or requested unit
    Ich bin da nicht so der Fan solcher Items, die Slots nehme ich lieber für andere Sachen :)

Hab jetzt aber gar nicht drauf geachtet, welche max Stufe sie haben, da sind die mit 6* natürlich besser.

20. Kamui

Global ID:
    605,495,247
    Leads:
    Rank:
    >200
    Ich schon, ich opfere lieber einen Item Slot bei einer besseren Einheit als einen Team Slot für eine schlechtere Einheit. Das ist zumindest meine Sicht darauf.

Maxim and TheKillingJoke like this.

Share This Page